تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 1:36
128 بازدید
کد خبر : 208670

تمام شهرهای دارای جمعیت استان کرمانشاه امسال گازرسانی می‌شوند / گازرسانی به یک شهر ۲۱۵ روستا و ۲۲۳ واحد صنعتی در دستور کار است

تمام شهرهای دارای جمعیت استان کرمانشاه امسال گازرسانی می‌شوند / گازرسانی به یک شهر  ۲۱۵ روستا و ۲۲۳ واحد صنعتی در دستور کار است

ناصر حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، وضعیت گازرسانی استان کرمانشاه را تشریح کرد و افزود: از مجموع ۳۵ شهر استان کرمانشاه ۳۳ شهر گاز رسانی شده است و از ۲ هزار و ۳۶۸ روستای قابل گازرسانی استان ۲ هزار و ۲۱ روستا تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی شده بود. وی تاکید کرد:  بطور

تمام شهرهای دارای جمعیت استان کرمانشاه امسال گازرسانی می‌شوند / گازرسانی به یک شهر  ۲۱۵ روستا و ۲۲۳ واحد صنعتی در دستور کار است

ناصر حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، وضعیت گازرسانی استان کرمانشاه را تشریح کرد و افزود: از مجموع ۳۵ شهر استان کرمانشاه ۳۳ شهر گاز رسانی شده است و از ۲ هزار و ۳۶۸ روستای قابل گازرسانی استان ۲ هزار و ۲۱ روستا تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی شده بود.

وی تاکید کرد:  بطور خلاصه باید گفت جمعیت شهری استان ۹۹/۹ درصد و در بین جمعیت روستایی ۸۹/۳  درصد بطور کامل از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی افزود:  در مجموع ضریب گازرسانی در کل استان کرمانشاه در بخش شهری و روستایی در حال حاضر  ۹۷/۶ درصد است که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته این آمار در سال جاری افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به گازرسانی روستاهای و واحد‌های صنعتی و تولیدی در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۲۳۰ روستا  و شهر ریجاب و همچنین ۳۱۷ واحد تولید صنعتی گازرسانی شده است.

وی  برنامه‌های پیش بینی شده برای عملیات گاز رسانی در سال جاری  را منظم و منسجم بیان کرد و افزود: در حال حاضر در کل استان ۳۴۷ روستا باقی مانده است که از نعمت گاز برخوردار شوند و تلاش ما این است که طبق مجوزهای اخذ شده ۲۱۵ روستا به علاوه شهر ازگله و ۲۲۳ واحد تولیدی صنعتی را گازرسانی کنیم و جز برنامه های این شرکت در سال‌جاری است.

حسینی تاکید کرد:  اعتبار مورد نیاز برای انجام پروژه‌های گازرسانی در سال‌جاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که تامین اعتبار شده است و بزودی عملیات گازرسانی موارد ذکر شده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد:  با گاز رسانی به شهر از گله در سال‌جاری تمام شهرهای استان گازدار خواهند شد و فقط شهر سومار باقی می ماند که در حال حاضر این شهر خالی از سکنه است و نیازی به گازرسانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصرف روزانه جاز در استان کرمانشاه در سال گذشته گفت: در سال گذشته حدود ۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است که از این میزان بیش از ۷۰ درصد آن در بخش خانگی مصرف شده است و در زمستان میزان مصرف بخش خانگی بیشتر از بخش صنعتی است و در تابستان این میزان مصرف برعکس می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: میزان مصرف روزانه گاز در اوج مصرف در سال گذشته ۱۵/۵  میلیون مترمکعب بوده است و این در حالی بود که در زمان اوج مصرف ما صنایع پرمصرف مانند پتروشیمی و سیمان را محدود کرده بودیم.

وی  با اشاره به افزایش تعرفه های مصرف گاز که از ابتدای سال‌جاری اعمال شده است تاکید کرد با توجه به مصوبه مجلس و دولت در خصوص افزایش تعرفه ها، مشترکین پر مصرف و بد مصرف اگر  میزان مصرف خود را کنترل کنند بطور قطع با توجه به روند تصاعدی مصرف گاز ، و اعمال جریمه با قبض های با ارقام بالا روبرو خواهند شد که امیدواریم این مشترکین مصرف خود را مدیریت کنند.

وی در پایان  از شهروندان و مشترکین  گاز خواست  با توجه به تعرفه های جدید مصرف خود را مدیریت کنند و در زمان اوج مصرف نیز رعایت حال دیگر مشترکین را داشته باشند تا با قطعی و افت فشار گاز مواجه نشوند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.