تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 0:11
134 بازدید
کد خبر : 208676

لایه‌های دست‌نخورده شهر شاپورخواست در عمیلیات کاوش نمایان شد

لایه‌های دست‌نخورده شهر شاپورخواست در عمیلیات کاوش نمایان شد

به‌ گزارش ایلنا، پوریا خدیش روز سه شنبه – دوازده اردیبهشت‌ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در برداشت نخست از کاوش در محوطه باستانی مناره آجری خرم‌آباد لایه‌های دست نخورده از شهر قدیم شاپورخواست به شکل یک معماری فاقد اهمیت و شامل آخرین دوره استقرار نمایان شده است. سرپرست تیم کاوش محوطه

لایه‌های دست‌نخورده شهر شاپورخواست در عمیلیات کاوش نمایان شد

به‌ گزارش ایلنا، پوریا خدیش روز سه شنبه – دوازده اردیبهشت‌ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در برداشت نخست از کاوش در محوطه باستانی مناره آجری خرم‌آباد لایه‌های دست نخورده از شهر قدیم شاپورخواست به شکل یک معماری فاقد اهمیت و شامل آخرین دوره استقرار نمایان شده است.

سرپرست تیم کاوش محوطه باستانی مناره آجری خرم‌آباد اظهار کرد: همچنین در این مدت از کاوش چندین سنگ قبر و بقایای متلاشی شده از اجساد انسانی مربوط به یک گورستان قدیمی و تعدادی کوره خانگی به‌دست آمده است.

وی با بیان اینکه برنامه میدانی و کاوش باستان‌شناسی در این محوطه تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت افزود: تمرکز در این عملیات، شناخت انواع کاربری‌ها و دوره‌های استقراری موجود در منطقه و همچنین ارتباط آن با معماری قرون گذشته خواهد بود.

خدیش اضافه کرد: مطمئنا شهر شاپورخواست در دوره شکوفایی خود یعنی در قرون ۴، ۵ و ۶ هجری آثار معماری پرکار و‌ گسترده‌ای داشته و احتمالا بقایای آن در میدان شقایق و قاضی‌آباد کنونی گسترده شده است.

سرپرست تیم کاوش محوطه باستانی مناره آجری خرم‌آباد در خصوص اذعان داشت: در مطالعات اخیر تلاش ما بررسی چهار گمانه ۱۰ در ۱۰ به وسعت ۴۰۰ متر مربع است که امیدواریم با تخصیص اعتبار کافی سریعتر به سرانجام برسد و پس از آن مطالعات مربوط به استقرار دوره‌های پیش از اسلام در این منطقه بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.