تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 14:57
147 بازدید
کد خبر : 208845

بخش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ راکد شد، ریلمی در سهم بازار از Vivo پیشی گرفت: IDC

بخش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ راکد شد، ریلمی در سهم بازار از Vivo پیشی گرفت: IDC

به گزارش تماشاگر نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ یک تحقیق اخیر نشان می دهد که عملکرد ضعیف در سه ماهه باعث شد که بازار گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ با عرضه ۴۴ میلیون دستگاه، سال به سال ثابت بماند. پیش بینی آن برای بازار در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد

India Smartphone Sector Stagnant in Q3 2023, Realme Overtakes Vivo in Market Share: IDC

به گزارش تماشاگر نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ یک تحقیق اخیر نشان می دهد که عملکرد ضعیف در سه ماهه باعث شد که بازار گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ با عرضه ۴۴ میلیون دستگاه، سال به سال ثابت بماند. پیش بینی آن برای بازار در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که محموله ها ثابت می مانند یا اندکی کاهش می یابند. این تحقیق می‌افزاید که دو ماه اول سه‌ماهه سوم، جولای و آگوست، رشد تک رقمی را تجربه کرد زیرا کانال‌ها شروع به ذخیره‌سازی فصلی اولیه کردند. با این حال، سپتامبر به دلیل کاهش تقاضا و قیمت های بالا، کمترین محموله ها از سال ۲۰۱۹ را شاهد بود.

گزارشی توسط International Data Corporation (IDC) می گوید که بازار گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم ۴۴ میلیون دستگاه محموله ثابت داشته است که منجر به رشد ثابتی در مقایسه با سال گذشته شده است. ASP (متوسط قیمت فروش) ۱۲ درصد سالانه و ۵ درصد QoQ (سه ماهه) افزایش یافت و به ۲۵۳ دلار (تقریباً ۲۱۰۰۰ روپیه) رسید.

در این گزارش اشاره شده است که فروشندگان در همه کانال‌ها، آنلاین و آفلاین، گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت ۵G را نسبت به سایرین در اولویت قرار داده‌اند. فروش گوشی های هوشمند ۵G با ۲۵ میلیون دستگاه، رکورد ۵۸ درصدی را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که اکثر مدل‌های ۵G در براکت بودجه انبوه عرضه شدند (۱۰۰ دلار < 200 دلار (تقریباً ۸۳۰۰ روپیه < 16700 روپیه))، سهم ۵G این بخش از ۳۴ درصد به ۵۲ درصد افزایش یافته است. سه مدل برتر ۵G که در سه ماهه سوم سال عرضه شدند، آیفون ۱۳ اپل، ردمی ۱۲ شیائومی و گلکسی A14 سامسونگ بودند.

علیرغم کاهش فروش در سال، سامسونگ از Vivo به عنوان محبوب ترین برند پیشی گرفت. در میان پنج برند برتر، سامسونگ با ۳۸۱ دلار (تقریبا ۳۱۷۰۰ روپیه) بالاترین ASP را داشت که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشت. در این گزارش همچنین اشاره شد که با کمک Realme C53 و Realme 11x که اخیراً منتشر شده است، این برند چینی به رتبه دوم صعود کرد. به استثنای iQoo، ویوو سریعترین رشد را در بین پنج برند برتر به لطف گوشی های سری Vivo Y و Vivo T با قیمت مناسب داشت. Poco و OnePlus هر دو شاهد رشد سالانه ۵۰ درصدی یا بیشتر بوده‌اند و OnePlus Nord CE3 Lite 35 درصد از محموله‌ها را به خود اختصاص داده است.

تنها در یک سه ماهه، فروش گوشی های تاشو به رکورد ۵۰۰۰۰۰ دستگاه رسید و سامسونگ ۶۶ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. میانگین قیمت فروش گوشی‌های تاشو از ۱۳۱۹ دلار (تقریباً ۱۰۹۸۰۰ روپیه) به ۱۱۹۸ دلار (تقریباً ۹۹۸۰۰ روپیه) نسبت به سال گذشته به دلیل عرضه‌های جدید موتورولا با قیمت ارزان‌تر کاهش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.