تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 2:29
139 بازدید
کد خبر : 208794

کاهش دسترسی راهکار مقابله با سقط جنین است / سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابله با سقط جنین افزایش یابد

کاهش دسترسی راهکار مقابله با سقط جنین است / سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابله با سقط جنین افزایش یابد

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم بهره‌برداری از مرکز نفس استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: کاهش دسترسی به انجام سقط جنین و برخورد دستگاه قضا با افرادی که در این حوزه مشارکت دارند از راهکارهای مقابله با این پدیده شوم است. وی به آمار سقط جنین در کشور و استان مرکزی

کاهش دسترسی راهکار مقابله با سقط جنین است / سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابله با سقط جنین افزایش یابد

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم بهره‌برداری از مرکز نفس استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: کاهش دسترسی به انجام سقط جنین و برخورد دستگاه قضا با افرادی که در این حوزه مشارکت دارند از راهکارهای مقابله با این پدیده شوم است.

وی به آمار سقط جنین در کشور و استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: آمار سقط جنین در کشور و استان بسیار وحشتناک است و در این راستا باید برای جلوگیری از این قتل نفس عمدی، اقدامات فرهنگی با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه پدیده شوم و نامطلوب سقط جنین، فضای پرابهامی است و این پدیده اجتماعی اجزای پنهانی دارد، اظهار داشت: سقط جنین پدیده‌ای چند وجهی و پیچیده‌ای است که باید متولیان و مسئولین این حوزه برای کاهش پدیده سقط جنین، اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سقط جنین همانند سایر پدیده‌ها بدون استثناء، لایه‌های آشکار و متعددی دارد که قابل مشاهده نیست. بر این اساس باید با استفاده از تحقیقات میدانی و پژوهش‌های کاربردی در راستای جلوگیری از پدیده سقط جنین گام‌های مؤثری برداشت.

وی بیان داشت: هر جا گروه‌های مردمی وارد میدان شوند، بی‌تردید آن مقوله با موفقیت همراه است و نتایج مطلوب حاصل می‌شود. در خصوص مقوله سقط جنین نیز بی‌تردید نیازمند همراهی و همفکری گروه‌های مردمی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به برخی از سقط جنین‌ها در جامعه، گفت: در دستورات دینی و معنوی اسلام احیاء انسان مورد تأکید است و نجات جان یک انسان، نجات بشریت است.

آیت‌اله قربانعلی‌ دری نجف‌آبادی افزود: قرآن درباره فرزندکشی چندین آیه دارد که ما به عنوان مسلمان باید به آن عمل کنیم. همچنین حفظ فرزند، مبارزه با سقط جنین و جلوگیری از ترک ازدواج در بین جوانان باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: نیروی انسانی سرمایه بزرگترین عوامل اقتدار در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و عامل اصلی برای توسعه بیشتر کشور است. تنها نیروی انسانی است که می‌تواند منابع موجود را به خوبی مدیریت کند و این سرمایه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت جمعیت در استان مرکزی مطلوب نیست، اظهار داشت: استان مرکزی با ۰.۶ درصد نرخ جمعیت، جوابگوی جوانی نیست و باید به رشد ۲.۳ دهم درصد برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.